Overleden: dhr. Bastiaan Stuij

Op vrijdag 3 juni 2022 is overleden Bastiaan Stuij. Nadat zijn vrouw Ria opgenomen werd in Dordrecht, kon Bas niet meer alleen thuis blijven. Nog maar kort in de ‘Waalburcht’ te Papendrecht maakte hij een vervelende val en brak zijn heup. Vanaf dat moment ging het zienderogen achteruit met hem. In gedachten zien we hem nog op zijn fiets op de Kerkweg. Altijd op weg naar of terug van zijn volkstuintje. En dat verschillende keren per dag. Het was zijn lust en zijn leven. Bas was altijd een vriendelijk mens. Hij maakte graag met iedereen een praatje. Maar praten over wat er van binnen in hem omging, vond hij moeilijk. Op huisbezoek komen vond hij prima, maar de stap naar de kerk kon hij niet maken. Nu de Heere hem weggenomen heeft, moeten we Bas aan de Heere overgeven, wetend dat God rechtvaardig en goed is, in alles wat Hij doet. Wij zien slechts de buitenkant, God ziet het hart aan. We condoleren zijn vrouw Ria, de kinderen en kleinkinderen, alsmede de overige familieleden, met dit verlies. We bidden hen kracht en sterkte toe. Bovenal Gods troostende nabijheid voor deze moeilijk tijd. De begrafenis heeft vrijdag plaatsgevonden op de algemene begraafplaats te Brandwijk.