200 jaar Kerkgebouw 1824-2024

Ons kerkgebouw is in de loop van de eeuwen verschillende keren opnieuw gebouwd. Bijna 200 jaar geleden, op 11 maart 1824, werd de eerste steen van ons huidige gebouw gelegd. In de westgevel boven de deuren zijn 2 stenen te zien ter herinnering aan deze eerste steenlegging. Op 8 september 1824 werd onze “oefenschool van geloof, hoop en liefde” in gebruik genomen. In het komende jaar willen we als gemeente op verschillende manieren stilstaan bij dit jubileum. We denken aan activiteiten in het weekend van 7 en 8 september 2024, maar ook rond 11 maart 2024 staan we stil bij de gebeurtenissen in de geschiedenis.

Grote en kleine ideeën zijn van harte welkom bij Ad van Rees, Cees Baan en Jonette Korevaar.

Meer over de geschiedenis>>

Eerste steenlegging

11 maart 1824
Bijna 200 jaar geleden werd de eerste steen van het huidige gebouw gelegd.

• Molenlanden Zingt
    24 februari 2024

• Gemeenteavond
    7 maart 2024
    over de geschiedenis van de kerk in De Wegwijzer
  • Themazondag
    10 maart 2024
    Ochtenddienst “Monument van Gods trouw”
    De zondagsschool en in de morgendienst stonden we stil bij “200 jaar kerkgebouw”
  • Podcast
  • nog meer

Ingebruikname nieuwe kerk

8 september 1824
Bijna een half jaar later werd deze “oefenschool van geloof, hoop en liefde” in gebruik genomen.

• Gemeentedag en Reunie
    7 september 2024
    Een feestelijke middag met foto’s, rondleiding, gezelligheid, foodmarket.
    Alle dorpsgenoten, belangstellenden, (oud)gemeenteleden, jong en oud zijn van harte welkom!
    Dus: zegt het voort!
  • Ouderenmiddag