200 jaar Kerkgebouw 1824-2024

Ons kerkgebouw is in de loop van de eeuwen verschillende keren opnieuw gebouwd. Op 11 maart 1824, werd de eerste steen van ons huidige gebouw gelegd. In de westgevel boven de deuren zijn 2 stenen te zien ter herinnering aan deze eerste steenlegging. Op 8 september 1824 werd onze “oefenschool van geloof, hoop en liefde” in gebruik genomen. In het 2024 hebben we als gemeente op verschillende manieren stilgestaan bij dit jubileum. Er waren activiteiten in het weekend van 7 en 8 september 2024, maar ook rond 11 maart 2024 stonden we al stil bij de gebeurtenissen in de geschiedenis.

In de hele gemeente hebben mensen meegewerkt aan dit jubileum. De jubileumcommissie bestond uit Ad van Rees, Cees Baan en Jonette Korevaar. Op deze pagina vind u een korte weergave van het programma met links naar youtube, spotify, foto’s en bestanden.

Meer over de geschiedenis>>

Eerste steenlegging

11 maart 1824
Bijna 200 jaar geleden werd de eerste steen van het huidige gebouw gelegd.

Ingebruikname nieuwe kerk

8 september 1824
Bijna een half jaar later werd onze “oefenschool van geloof, hoop en liefde” in gebruik genomen.

• Gemeentedag en Reünie
    7 september 2024 14.00 – 17.00
    Een feestelijke middag in en rond de kerk met historische foto’s, bezichtigen bijzonderheden in de kerk, doopjurken-expositie, gezelligheid en ontmoeting.
    15.00 uur Toespraak, presentatie magazine, zang.
    16.30 uur Onthulling gedenkteken, dankwoord.
    Alle dorpsgenoten, belangstellenden, (oud)gemeenteleden, jong en oud waren van harte welkom!
    Het aantal bezoekers overtrof al onze verwachtingen. Er zijn honderden mensen langs geweest.
    Uitnodiging 7 september (PDF)
    Uitnodiging 7 september (JPG)
    Programmablad (PDF)
  • Ouderenmiddag
    7 september 2024 13.45 uur in de Wegwijzer.
    Programma met presentatie van oud-gemeentelid Alie Hoek- van Kooten, oud-predikanten, foto’s en herinneringen, aansluitend reünie in en rond de kerk en Wegwijzer.
    Uitnodiging ouderenmiddag
  • Herdenkingsdienst en Opening Winterwerk
    8 september 2024
    Ochtendienst “Dat je groeien mag: Vruchtdragen in dit monument van Gods trouw!”
    Bijbellegger (PDF)