Ten slotte

Sinds kort hangt er in het halletje bij de consistorie een prachtig schilderij. Op zwart fluweel heeft een onbekende kunstschilder de kerk van Brandwijk geschilderd. Het was het afscheidscadeau van de jeugdverenigingen aan de in 1953 uit Brandwijk vertrekkende ds. G.H. van Kooten. Jarenlang heeft het als een dierbare herinnering aan de muur van zijn studeerkamer gehangen. Na zijn sterven is het doek naar de fam. J. Hoek-van Kooten gegaan. En nu na 70 jaar hebben ds. Hoek en zijn vrouw Alie het doek weer terug gegeven aan onze gemeente. Het is onlangs keurig in een frame gespannen en heeft een ereplaatsje gekregen bij de consistorie. Onder de afbeelding van de kerk is met goudkleurige letter de volgende tekst geschilderd:
De genade van den Heere Jezus Christus
en de liefde van God
en de gemeenschap des heiligen Geestes
zij met u allen. Amen
Brandwijk, 29 maart 1953

Benieuwd hoe het er uit ziet? Kom gerust eens kijken! Van harte Gods zegen toegewenst, van huis tot huis,
De kerkenraad