Opening Winterwerk 2022-2023

Na de zomer weer een ‘gewoon’ kerkelijk seizoen? Daar hopen we op. Wat deed corona met de kerk, met het jeugdwerk met ons geloof en onze liefde voor de kerk? Wat is de schade? In het land zijn de signalen niet altijd positief. En al zijn we in ons kleine dorp stil, verwonderd en dankbaar voor trouw en betrokkenheid, toch mogen we elkaar na een zomerse rustperiode ook oproepen om er weer volop voor te gaan. Niet alleen in het weer meedoen met activiteiten. Maar ook in onze geloofshouding.

…..is het thema dat de HGJB koos voor dit seizoen. Enthousiast betekent letterlijk dat je vol bent van God. Rondom Romeinen 12:9-21 willen we ontdekken wat God ons door de Heilige Geest wil leren over onze verhouding met God, over hoe we op elkaar betrokken zijn in de gemeente en hoe we op onze plek in de wereld mogen leven.
Weet u en weet jullie welkom op de verschillende openingsactiviteiten!

Hartelijke groet vanuit de commissie,
Henk den Besten, Tamara Bikker, Jan-Willem vd Graaf, Anna Lisa en Alette Hofman, Theo en Gerard Korevaar, Gerard Koorevaar, Marianne Kortleve, Liesbeth Kwakernaak, Marco Molenaar, Renske Mourik en Marian van Rees.

Programma:

Zondag 4 september

Kerkdienst startzondag

Kerkdienst om 9.30u: o.l.v. Ds. Jochemsen over Romeinen 12 vers 9-21

Koffie drinken en preekbespreking

Volwassen & kids t/m 3 jaar: Welkom in de Wegwijzer
Kinderen (groep 1 t/m groep 8): Welkom in de consistorie/kerk
Tieners & jongeren: Welkom op Brandwijksedijk 48

Woensdag 7 september

Mannenactiviteit

Wat gaan we doen: Elkaar ontmoeten en een voorzichtige strijd met doordenken, stuurmanskunst en handigheid. Geschikt voor alle leeftijden!
Tijd en plaats: 19:45 aan de Brandwijksedijk 10a
Opgeven: Gerard Korevaar, gkorevaar10a@outlook.nl of 641226, uiterlijk maandag 5 september

Woensdag 14 september

Creatieve activiteit voor vrouwen en meiden

Wat gaan we doen: Elkaar ontmoeten, een bloemstuk maken met Leontina en Arinne gaat lekker creatief met ons aan de slag met papier en brushpennen/stiften. En ook dat heeft te maken met bloemen! . Voor alle meiden en vrouwen!
Tijd en plaats: 19:30 in de Wegwijzer
Opgeven: Marianne Kortleve, 0646884525, uiterlijk dinsdag 6 september.
Kosten: € 10

Vrijdag 23 september

Middag voor ouderen

Wat gaan we doen: Elkaar ontmoeten rondom de Bijbel, daarna komen Peter en Tineke Schipper vertellen over wat ’Pracht’ is en wat ’Prul’. Meegebrachte voorwerpen worden getaxeerd; dus neem een familiestuk, schilderij, aardewerk, souvenir of serviesgoed mee! De middag wordt afgesloten met overheerlijke pannenkoeken.
Tijd en plaats:  15:00 in de Wegwijzer, inloop vanaf 14:30

De Alleskunner

Wat gaan we doen: Wie presteert het beste onder tijdsdruk en grote spanning? Ben jij behendig en heb je een snel denkvermogen? Doe dan mee met De Alleskunner. Je kunt natuurlijk ook meedoen als je je hier niet in herkent ;). Opgeven kan op de avond zelf. Vanaf groep 7 – 99 jaar. We sluiten de avond af met een warme hap!
Tijd en plaats: 19:00 — 21:00 in de loods op Brandwijksedijk 9

Zaterdag 24 september

Speurtocht voor kinderen

Wat gaan we doen: Heb jij zin in een super vrolijke enthousiaste speurtocht? Dan is dit iets voor jou! We gaan een speurtocht doen bij het thema ‘Enthousiasme gezocht’.
Tijd en plaats: 15:00 tot de inloop van de BBQ, in de loods op Brandwijksedijk 9
Opgeven? Niet nodig, iedereen van groep 1 t/m groep 8 is welkom!

BBQ & Sing in

Wat gaan we doen: Elkaar ontmoeten, samen zingen en samen eten, waarbij iedereen wat mee mag brengen. Een lekker soepje, een salade of een toetje voor op het vertrouwde toetjesbuffet. Voor vlees en drinken zal worden gezorgd.
Tijd en plaats: 18:00 inloop, 18:45 start, in de loods op Brandwijksedijk 9
Opgeven: Dit kan tot uiterlijk maandag 19 september via het formulier.
Geef ook aan of je wat mee wilt nemen en of je op een bepaald moment kunt helpen (bijv. bij het klaarzetten en opruimen van de loods of tijdens de BBQ zelf).
Opgeven kan ook bij Alette, 0184 701469 /06 12646160 / alettehofman@solcon.nl.
Kosten: Kinderen t/m groep 2: gratis, tot 18 jaar: € 5, volwassenen € 10 (max van € 35 voor een gezin).

NB: Iedereen van 18 jaar en ouder vragen we om eigen bord en bestek mee te nemen. Voor alle kinderen en jongeren zal dit aanwezig zijn. Bekers zijn voor iedereen aanwezig.

link naar het opgave opgaveformulier

Flessenspel van World Servants

In de zomer van 2023 willen weer een aantal jongeren uit de gemeente op werkvakantie. Tijden de BBQ willen wij een korte terugblik op de projecten van 2021 en 2022 geven. Ook geven we de eerste informatie van de projecten waar we in 2023 heen hopen te gaan.

Deze avond willen we beginnen met onze eerste actie!
Voor deze actie willen we zoveel mogelijk lege flessen inzamelen. Daarom aan u/jou de vraag om flessen te verzamelen/bewaren en deze mee te nemen. Alleen een bonnetje inleveren kan natuurlijk ook. Dit doen jullie natuurlijk niet zomaar, want er zijn leuke prijzen te winnen. Des te meer flessen…des te meer kans!
Groetjes van actiegroep Brandwijk

Donderdag 29 september

Gemeenteavond

Thema: de identiteit van onze gemeente