Op zondag 16 april werd gevierd dat de Noorderkerk al 400 jaar in het hart van de Amsterdamse Jordaan staat. In al die jaren gingen veel mensen het gebouw binnen om de woorden van God te horen. Ook deze zondag waarin Psalm 84 centraal stond. Al die mensen kwamen vol verlangen naar de woningen van God. De meeste van hen zijn vergeten. Zo nietig zijn wij, net als dat musje uit Psalm 84. Zonder mensen is een kerk leeg. Maar met alléén mensen is een kerk ook leeg. Het is de levende God die de kerk vult, doordat Hij er verschijnt en leven geeft. Het is de Opgestane Heer Jezus van wie wij het levende water ontvangen (als een frisse regen), dat van ons afdruipt op de plek waar wij gesteld zijn. Zo mogen gelovigen in Amsterdam en wij hier als een pelgrim onze weg door het leven gaan. Als een fontein vol van Christus, de Prins van het koninklijke Feest. Vol van Hem die ons Schild en ons Licht is en die ons genade schenkt.