In memoriam

Op vrijdag 21 juli is er, in de leeftijd van 85 jaar, een einde gekomen aan het aardse leven van Jan Cornelis van Wijk. Het kwam niet onverwacht. De laatste weken namen zijn krachten steeds meer af. We hebben Kees van Wijk leren kennen als een man die graag onder de mensen was. Als 15-jarige begon zijn werkzame leven. Bij IHC in de scheepsbouw voelde hij zich als een vis in het water. Wat zij ogen zagen, konden zijn handen maken. Samen met zijn vrouw Aartje kregen ze vier kinderen en acht kleinkinderen. Hij was er trots op en had er alles voor over. Menig weekendje werd doorgebracht in Handel. Ze konden er echt van genieten. Toen hij met pensioen ging bracht hij veel tijd door met z’n kinderen en kleinkinderen, damles geven op school, terreinonderhoud op de Put en MeVe. Stilzitten was er bij hem niet bij. De Heere is een wonderlijke weg gegaan met Kees. In het begin was zijn betrokkenheid bij kerk en geloofsleven wat minder. Maar de Heere liet hem niet los. Nee, Hij haalde hem er weer helemaal bij. Trouw nam hij samen met zijn vrouw het vaste plekje in de kerk weer in. De laatste paar jaar werd er meegeleefd via de kerktelefoon. Kees en Aartje leefden dicht bij het Woord. Toen het einde kwam kon hij zich overgeven en mocht hij de rust ervaren die alleen een kind van God kent. ‘Uw genade is mij genoeg’ stond er boven de kaart. En dat is ook genoeg. Hij wist dat er ook voor hem een plaats is bereid in Gods Vaderhuis. De afscheidsdienst en de begrafenis hebben vrijdag 28 juli plaatsgevonden. We bidden Aartje en haar (klein) kinderen toe dat de hemelse Vader, die Kees heeft Thuis gehaald, ook hen zal omringen met Zijn troost en kracht.