Update kerkbezoek en activiteiten 3 december 2021

De kerkenraad heeft naar aanleiding van de verscherpte maatregelen en de geldende avondlockdown na 17.00 uur, het volgende besloten met betrekking tot het kerkbezoek van de komende weken:

• De avonddiensten zullen de komende weken (zolang de avondlockdown geldt) worden vervroegd naar de middag, aanvang om 15.00 uur;
  • Aanstaande zondag DV 05 december zijn de gemeenteleden van Groep 2 welkom in de kerk in de morgendienst, tijdens de middagdienst zijn de gemeenteleden van Groep 1 welkom;
  • De zondag erna (DV 12 december) wordt Groep 1 voor de morgendienst genodigd en groep 2 voor de middagdienst;
  • Tieners en jongeren (in de leeftijd van tienerclub en JV) zijn iedere middagdienst welkom (en natuurlijk ook in de morgendiensten wanneer hun groep aan de beurt is)
  • Opgeven voor de kerkdienst is niet nodig
  • De gemeenteleden wordt gevraagd elkaar de ruimte te geven door telkens een bank leeg te houden tussen verschillende huishoudens;
  • Als de kerk van achteruit (orgelzijde) wordt ‘gevuld’ passeren mensen elkaar zo min mogelijk. Daarnaast hebben binnenkomende mensen direct zicht in welke bank zij kunnen plaats nemen.
  • We willen graag samen blijven zingen tijdens de eredienst
  • We geven het advies van de PKN door om tijdens verplaatsingen (bij het binnenkomen en verlaten van de kerk) een mondkapje te dragen
  • En tenslotte het belangrijkste: geef elkaar de ruimte en kom bij klachten niet naar de kerk!

De zondagsschool zal de komende weken na afloop van de morgendienst worden gehouden. Er wordt van 11.15 uur tot 12.30 uur geoefend in de kerk voor het Kerstfeest.

De activiteiten van de mannenvereniging, vrouwenvereniging en Bijbelkring gaan niet fysiek door. Over de invulling van de kerstviering, on-line of in de middag, wordt nagedacht door de leiding van de verenigingen.
Ook de avonden van de JV en tienerclub gaan niet fysiek door. In het geval er online of vóór 17.00 uur activiteiten plaats vinden, wordt de jeugd via de WhatsApp geïnformeerd.
Catechisatie wordt online gegeven.

We vertrouwen dat we op deze wijze het best omgaan met de situatie, passend bij onze gemeente. Op deze wijze hopen we ondanks de beperkingen alle gemeenteleden de gelegenheid geven 1x de kerkdienst in de kerk bij te wonen. Tegelijkertijd zijn we dankbaar voor de middelen van de techniek waardoor we toch ook buiten het kerkgebouw verbonden kunnen zijn rondom het Woord van God. Daar mogen we ons aan vast houden. Maar we bidden ook om het terugdringen van het virus en meer ruimte voor samenkomst, zodat we op termijn weer met de gehele gemeente samen kunnen komen in de kerk.

De kerkenraad