Aanpassing kerkbezoek

Naar aanleiding van de versoepelde Corona-maatregelen en het deze week uitgebrachte advies van de PKN heeft de kerkenraad besloten de nodiging voor het kerkbezoek als volgt aan te passen:

• In de morgendienst worden de gemeenteleden van Groep 1 òf Groep 2 uitgenodigd om naar de kerk te gaan, in de avonddienst zijn alle gemeenteleden welkom in de kerk.
  • De gemeenteleden wordt gevraagd verspreid door de kerk plaats te nemen, indien mogelijk een bank per huishouden en zoveel als mogelijk een lege bank ertussen.
  • Het is niet meer nodig om aan te melden voor de dienst.
  • Tijdens de dienst wordt niet gecollecteerd, we blijven voorlopig gebruik maken van de collecte-emmers bij de uitgang.
  • Er zullen meer kerkenraadsleden in de kerkenraadsbanken plaats nemen, iedere dienst zal de helft van de kerkenraad aanwezig zijn.
  • Er is weer iedere zondag kinderoppas in de Wegwijzer

De groepen blijven onveranderd:

• Groep 1: Donkseweg, de Brandwijksedijk, de Ammersekade, de Kerkweg en Brandwijkse nieuwbouw-West (nieuwe bouw)
  • Groep 2: Damseweg, de Gijbelandsedijk en Brandwijkse nieuwbouw-Oost (oude bouw)

Voor de komende zondagen is het schema als volgt:

• DV 26 september: morgendienst Groep 2, avonddienst alle gemeenteleden
  • DV 03 oktober: morgendienst Groep 1, avonddienst alle gemeenteleden
  • DV 10 oktober: morgendienst Groep 2, avonddienst alle gemeenteleden
  • DV 17 oktober: morgendienst Groep 1, avonddienst alle gemeenteleden

Na 4 weken wordt op basis van ervaringen en ontwikkelingen beslist hoe de nodiging voor kerkbezoek vanaf DV zondag 24 oktober eruit zal zien.

Voor vragen kunt u contact opnemen met Herber Bikker (kerkdienst@hervormdbrandwijk.nl of 06-50268016)

De kerkenraad is dankbaar en blij dat er weer een stap gezet kan worden op weg naar een volle kerk. We rekenen erop dat u elkaar de ruimte gunt en ruimte geeft en we zien er naar uit om elkaar weer vaker te ontmoeten in de zondagse eredienst.

Met hartelijke groet,

De kerkenraad van de Hervormde gemeente van Brandwijk