#indewolken

Hemelvaart is een beetje een ondergesneeuwde christelijke hoogtijdag. Of zoals laatst een voorganger zei: “Een halve zondag.” We gaan ’s morgens naar de kerk, de rest van de dag doen we andere dingen, echt vieren doen we Jezus’ hemelvaart niet. En dat terwijl het juist wel een feestelijke gebeurtenis is. Dit coronajaar gaat alles anders, we gaan met Hemelvaart niet naar de kerk en wellicht kun je juist wèl stil staan bij Hemelvaart! Ieder voor zich, maar toch samen!

#indewolken

Hemelsblauw en wolken, daar zou je aan kunnen denken als je aan Hemelvaart denkt. De lucht is in Nederland momenteel blauwer dan ooit, je kijkt met verbazing… je kunt er niet genoeg naar kijken en denk dan aan Wie in de Hemel voor je is en wat Hij doet!
Als je “in de wolken” bent, ben je heel blij. In de wolken met Hemelvaart! Hemelvaart vieren anno 2020..

‘..waarom staan jullie naar de hemel te kijken?’

(Handelingen 1:11)

Waarom?

Vieren…wat kun je doen?

Wolkenjacht

Gotta catch ‘em all! … wat je moet doen? In de wolkenjacht heb je als doel: vind zoveel mogelijk wolken met #indewolken in Brandwijk. Het is een speurtocht door heel Brandwijk, niemand weet van te voren waar je de wolken kunt vinden. Op sommige plaatsen zijn de wolken goed te vinden en andere plaatsen wordt het vast moeilijk. Ga samen of alleen een ommetje maken om op zoek te gaan naar een nieuwe wolk. Dat de één moeilijker te vinden is dan de ander maakt de kick natuurlijk alleen maar groter als je een nieuwe wolk gevonden hebt. Sommige vindplaatsen hebben een extra verrassing. Je kunt ook zelf wolken toevoegen aan het spel, je kunt een paar wolken zoeken, of juist allemaal. Wil je meer weten of meedoen, download dan de uitleg.

Meedoen kan met alle leeftijden, op je eigen tijd op donderdag, vrijdag en zaterdag.

Downloads:

Meedoen of meekijken via online prikbord Padlet

Om er nog iets meer een gezamenlijke activiteit van te maken, hebben we ook een online prikbord gemaakt waar je hints voor de vindplaatsen kan delen, maar ook kan laten weten hoeveel je er al gevonden hebt. Je hoeft het prikbord niet te gebruiken, je kunt gewoon een wolk ophangen en al lopend, fietsend gaan zoeken, het prikbord, een padlet, is extra.

Hoe kom ik op het prikbord?

Via deze link: https://padlet.com/hervormdbrandwijk/indewolken
Kom je op een pagina met verschillende kolommen waarin foto’s, locaties, hints en reacties gedeeld kunnen worden.

Website of App

Je kunt de website in een browser openen, maar je kunt op je telefoon ook de app installeren, dat werkt een stuk makkelijker met uploaden van foto’s en plaatsen van berichtem.

Anoniem of account

Het is prima mogelijk om zonder account gewoon anoniem te reageren op het prikbord, dat kan zelfs wel eens handig zijn als je een hint wil plaatsen…., maar het is natuurlijk veel leuker als je even een account aanmaakt en dan onder je eigen naam meedoet.

Extra

Op het prikbord kunnen dus hints en scores gedeeld worden. Als extra mogelijkheid is er ook de “praatwolk”, een kolom om berichten te delen en een fotospel waar je een foto van een plaats uit Brandwijk kan delen of kan raden.

Kortom hybride deelnemen

Maak er met elkaar wat van: Je kunt meedoen door te wandelen, fietsen, naar buiten te gaan. Je kunt online contact hebben met anderen die meedoen en je kunt alleen online meedoen….hoewel naar buiten gaan veel gezonder is natuurlijk.