De Warme Deken

De Warme Deken: er zijn voor wie dat nodig heeft!

Enkele jaren geleden is er een samenwerking tot stand gekomen met gemeenteleden en afvaardigingen van kerkraadsleden uit de gemeenten:

Deze diaconale/missionaire samenwerking noemen we “De Warme Deken”. Gezamenlijk willen we in Brandwijk en Molenaarsgraaf betekenis geven aan onze opdracht om volgeling van Jezus te zijn door daad en woord. Belangrijk nevendoel is het ontmoeten en verbinden van Christenen en niet-Christenen met elkaar, door samen te werken binnen dit initiatief.

Wat doen we?

1. Koffiehuis De Overbuurman

Het realiseren van een ontmoetingsplaats, een soort koffiehuis, is een eerste stap. Er zijn nog meer ideeën. In de loop van de tijd zullen we bekijken welke activiteiten we nog meer gaan organiseren. Samen bouwen we aan een betrokken lokale gemeenschap, die niemand in de kou laat staan. Een plek waar rust en aandacht voor elkaar centraal staan, en nieuwe ideeën ontspringen. De huur van de locatie in de Overstap wordt door de gezamenlijk kerken betaald.

www.deelcafedeoverbuurman.nl/

2. Mannenbezoek

Mannen organiseren om de beurt wekelijks een uurtje bezoek bij een man uit het dorp die aan huis gebonden is.